torsdag den 28. april 2011

Man kunne jo også give sig selv et forspring...

Er det at snyde at få et forspring? Ikke nødvændigvis - lad os tage et nærmere kig på sagen :)

Ser du, siden de to ældste af mine mindre søskende har besluttet at tage på efterskole næste år, har jeg haft min hjerne i blød (i pepsi max) i et forsøg på at finde på noget indholdsrigt jeg kunne lave det næste år inden jeg kan starter på college.
Ligepludselig i lørsdags slog det mig så - jeg kunne da blive Au Pair.
Nu har det aldrig tiltalt mig helt vildt at blive Au Pair, jeg tror det var derfor jeg slet ikke har set det som en mulighed, men jeg kiggede på det og blev mere og mere begejstret for idéen.

Egentligt havde jeg tænkt mig at blive Au Pair i USA, det kunne være super smart - kost og logi hos en herlig (kristen) familie + løn og en masse indhold i livet i et års tid.
Her skal det lige indskydes: jeg vil IKKE være Au Pair for sådan en af de der familier som man ser i "Nanny Dairies"- jeg nægter simpelthen at ansøge hos en af de familier hvor begge forældre er udearbejdende og søger en nanny til deres 8 mdr. gamle baby... Glem det! Så jeg har så været i gang med at undersøge familier med 4-5 børn og en hjemmegående mor - men det er jo et helt andet kapitel (ny blog?)

Det jeg egentligt ville sige med det indlæg her er at man kunne tage og blive Au Pair under "Edu-Care" systemet i USA. På den måde vil du blive ansat i en familie (som du selv kan vælge her) og få omkring 150 $ i ugen, plus kost og logi og 1000 $ som de skal betale til at du kan tage klasser på det lokale universitet (college). Du skal så arbejde 30-35 timer i ugen hos dem og tage 6 credits pr. semester.

Efter et år på den måde har men 12 credits (hvilket svarer til første semester på college) + nogle lommepenge og den fordel at have stiftet bekendskab med Amerikansk kultur og skole system - en total win-win situation hvis du alligevel har et "gap-år" inden alting kan blive klart til du kan starte på college :)

Smid en kommentar hvis du har brug for yderligere forklaring/hjælp til at hitte rede i alle deres regler derovre :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar